Yahh Mon, Merry Christmos Mon - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu Yahh Mon, Merry Christmos Mon - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu

Yahh Mon, Merry Christmos Mon

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stefan

27 December 2010 | Jamaica, Ocho Rios

Tweede Kerstdag met Bob Marley op de achtergrond, rijdend in een in een taxi busje met 7 Filipijnse vrienden op weg naar de Dunn’s waterfalls.

Dit was het begin van mijn tweede Kerstdag. Maar eerst even Kerstavond en en 1ste Kerstdag. Over beide kan ik alleen maar zeggen: Ontiegelijk druk. Heel veel orders, en te weinig mensen om de orders te bezorgen. Maar van 11:30 tot een uur of 16:00 wel vrij.

Op de dag voor Kerstavond was dat op Half Moon Cay. Heerlijk in de zon gelegen en gezwommen. (fotos volgen), En om 2 uur weer terug naar het schip. De drukte weer in. Iedereen wilde een kaasplankje of gewoon wat te drinken.

Eerste Kerstdag was op een zee dag, wat betekent dat het de gehele dag extreem druk is met 2200 honderd passagiers aan boord. Overdag een beetje geslapen en ’s avonds wederom druk met mensen die nog gezellig wat willen borrelen voor dat ze gaan eten, niet wetende dat inmiddels de gemiddelde wachttijd al op is gelopen tot bijna 75 min. Kortom ondanks Kerstdag, veel klagende mensen. Maar ja, er was weinig aan te doen. In de avond om 22:30 nog zelf een Kerstdinner gehad met een handje vol mensen maar wel gezellig. Fillet mignon en een soepje gegeten.

2de Kerstdag waren we in Jamaica. De avond ervoor was ik uitgenodigd door de front office om mee te gaan naar de Dunn’s waterfalls. Om 13 uur gingen we in een busje bestuurd door een echte Jamaicaan met rasta haar op weg naar de waterfalls. Na 5 minuten kwamen we er aan, 15 dollar entree, veiligheids waterschoentjes aan, 7 dollar, kluisje 8 dollar. Kortom een echte toeristische trekpleister. En dat was te merken want het was erg druk. We gingen de waterfalls beklimmen. Veel gelachen, nat geworden, zonnebril gezocht en gevonden (en nee, het was niet de mijne) armband verloren (ook niet van mij). En ontzettend veel fotos gemaakt. Daar staan de Filipijnen om bekend, en ja de fotos volgen.

Vandaag stonden de Cayman eilanden op het programma, maar helaas was de haven gesloten vanwege het weer. Ook een kleine baai aan de andere kant van het eiland was niet veilig genoeg om met tenderbootjes te bereiken. Dus onverwacht vandaag weer een zee dag en op naar Cozamul, Mexico.

Nog 3 dagen en deze cruise zit er ook al weer op. Dan alleen nog NYE cruise en een cruise van 10 dagen en dan kan ik weer boerenkool eten, want dat mis ik echt de winter gerechten van Nederland.

Nou veel plezier in het gladde en koude Nederland, en misschien ligt er nog wel wat sneeuw als ik terug kom. :)

Tot snel,
Stefan

• 27 December 2010 - 20:52

Bastienne:

Hey!

Wat gaaf zeg! Ziet er erg gezellig uit ;-) Wat fijn om toch nog wat leuks te doen tijdens deze memorabele Kerstdagen :)
    Maar inderdaad zeg, wat een foto's! Alle hoeken zijn goed belicht, hahaha ;-)
    Het aftellen is hier stiekem ook al begonnen hoor! Nog 3 weekjes :D

Tot snel lieff!

Xxx

• 27 December 2010 - 21:10

Mama En Papa:

Hey Skipper,

Wat een leuke foto's en het lijkt wel dat je hebt genoten :-) Gelukkig was het geluk deze keer met je en heb je niets verloren, mag ook wel een keertje toch ;-)
    Ja de passagiers houden je wel aan het werk he ;-). en wat kunnen ze zeuren of lijkt dat zo?

We vonden het fijn dat je even gebeld hebt op 1e Kerstdag, het was fijn om je stem weer even te horen. We hebben heerlijk gegeten en Oma heeft ook goed gegeten sinds lange tijd en heeft zich prima vermaakt, want om 23.00 gingen tante M. en ik haar weer wegbrengen en zei ze, moet ik nu al naar huis? haha, Tante M en Ome W zijn blijven slapen en we hebben 2e Kerstdag heerlijk ontbeten en toen zijn ze naar Oma Cornelissens gegaan want die werd 93, wat een leeftijd he, maar still going strong.
    s"avonds heeft Marieke gekookt en hebben we weer heerlijk gegeten samen met Oma, was ook heel gezellig, maar we misten je natuurlijk wel!!!

Vandaag heeft Marieke eindelijk kunnen tekenen voor haar huis en is het gelukkig helemaal rond en is het na helemaal van haar, we zijn blij voor haar en hopen dat ze nu ook gelukkig wordt in de liefde.

Morgen komt Bastienne bij haar en gaan ze shoppen geloof ik en blijft ze eten en slapen en komen ze woensdag op mijn feestje :-), als ze nuchter zijn natuurlijk, (bunnie, bunnie, tokkie, tokkie, hoempa, hoempa) hahah

Nou we zorgen dat alles in huis is voor een grote pan boerenkool met worst, of zuurkool, ik kan me voorstellen dat je die winter stamppotten wel mist.

Ik weet even niets meer te vertellen, hoop je snel weer te spreken, dikke knuffels van ons en tot snel, xxxxxx

liefs Mama en Papa

• 27 December 2010 - 22:02

Mik:

Nou je bent toch een bofkont hoor dat je dit allemaal mee mag maken, oke, je moet hardwerken, maar dat moeten we uiteindelijk allemaal. Woensdag hoop ik dat Marieke de champagne heeft klaar staan want er moet toch op gedronken worden, als je groot grond bezitter bent geworden. Ik denk dat je nu wel aan het aftellen bent, maar bedenk wel dat in Hoofddorp geen watervallen te vinden zijn, wel een lekkere blondine die je graag wil verwennen. Nou de groetjes en sterkte met de laatste loodjes. Dikke kus Mik

• 28 December 2010 - 09:02

Marieke:

Hey Broertje,

Gelukkig is het aftellen begonnen, want zelfs ik mis je nu toch wel een beetje.
    Ik heb gisteren MIJN huis gekocht, dus denk dat het geen 10 gangen lunch wordt bij de Librije.

• 28 December 2010 - 09:03

Zusje:

Was nog niet klaar, maar opeens was het verzonden. In ieder geval geen lunchdus, maar laatst een 6 gangen diner Unami bij Specktackel met een wijnarrangement, dat was toch ook wel heel erg lekker.
    Tot snel.

Xjes je zusje

• 28 December 2010 - 21:51

Peter Hoeben:

Hoi Steef,

alles gaat naar wens zie ik (nou ja de drukte en lastige klanten is minder natuurlijk) maar wat een ervaringen, WERELDS !! Wij hebben eindelijk onze vergunningen om de voorpui van de winkel aan te passen, het zal wel febr./maart worden maar ach die paar weken kunnen ook nog wel. Wij wensen je alvast vanuit Santpoort Noord een Fantastisch, Gezond en in alles een Succesvol 2011
    Groeten Ellen en Peter.

• 15 Januari 2011 - 11:41

Tante Marian:

Hoi Steef,
    volgens mij sta je te popelen om naar huis te gaan.............. 6 maanden is ook wel erg lang hè?
    De sneeuw is inmiddels hier weg en je ouders en Marieke zijn vandaag/zaterdag alweer onderweg naar huis.
    Nou nog ff doorbijten, goeie vlucht en happy landings en voor maandag alvast: WELKOM THUIS!
    je tante M