Na een maand van de radar te zijn geweest - Reisverslag uit Livorno, Italië van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu Na een maand van de radar te zijn geweest - Reisverslag uit Livorno, Italië van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu

Na een maand van de radar te zijn geweest

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stefan

19 September 2010 | Italië, Livorno

Na meer dan een maand lang van de radar te zijn verdwenen hier dan maar weer een berichtje van uit Livorno (Italie). Ik ben inmiddels helemaal ingewerkt en heb het prima naar me zin. Ik ben inmiddels gewend aan de langere dagen en hou het vol zonder te slapen overdag.

Griekenland en Turkye
Inmiddels heb ik al 2 keer de Oosterlijke kant van het Middelandsezee gebied bezocht. En heb daar ook wel iedere keer een paar uurtjes per dag vrij om rond te struinen. Kusadasi is eigelijk niet veel anders als Alanya, veel marktkraampjes en veel echte nep merken. “kijken, kijken, niet kopen” hoor je om de 20 meter. Ik heb gezocht naar een simpel horloge daar, maar die kennen ze er simpelweg gewoon niet, alleen maar overdreven grote rolexen en brightlings.

Santorini is toch wel het mooiste eiland wat ik tot nu toe bezocht heb, Fira is het hoofdstadje en is gelegen op een inmens grote krater van een vulkaan, die in het midden is volgelopen met zeewater, waar het schip dan ook gewoon ligt. De huizen zijn er veelal wit met andere pastel kleuren, erg indrukwekkend als je van af het schip naar boven kijkt. Het ligt op 150 meter hoogte en lijken daarom dan ook net op elkaar gestapelde suiker klontjes. Vanaf Fira heb je een schitterend uitzicht over de krater en het schip. Je kan naar boven gaan met een kabel baan of met een (muil)ezel. Dit laatste heb ik de laatste keer gedaan dat ik er was. Het was wel grappig, maar die beesten stinken enorm, vooral als je bedenkt dat er een stuk of 300 staan. De trap naar boven is dan ook vergeven van de ezelpoep, en daarom ook gevaarlijk glad voor de mensen die besluiten om naar boven te lopen. Ik heb er 6 uur rond gelopen, lekker gegeten en op een terrasje gezeten, genietend van het uitzicht.

Mallorca ben ik naar een grote Carrefour geweest, en ik waande me in Frankrijk, overal heerlijke kaas en worst. Natuurlijk spotgoedkope fietsen en overheerlijke Lindt chocolade. Van dat laatste heb ik dan ook 5 repen gekocht voor op de boot.

In de Industriele havens waar de grote steden verder weg liggen, blijf ik veelal aan boord. Ik ga dan vaak een Filmpje kijken met Rico en Dave( 2 Nederlandse Cadetten) en vermaak me dan prima. De reden dat ik zo weinig heb geschreven de afgelopen tijd is dat ik vaak genoeg gewoon zit te knikke bollen achter me laptop als ik wat aan het schrijven ben. Vandaag had ik toevallig de Lunch vrij en heb dan inmiddels ook een heel verhaal geschreven.

Ik zit inmiddels al weer 8 weken aan boord en de tijd vliegt echt razend snel voorbij. Mijn ouders, zus, Ramon en Bastienne vonden dit dus ook en hebben besloten om mij in oktober op te komen zoeken, voor ik de oversteek maak. Ik ben namelijk 2 dagen in Barcelona, en dat komt dus heel mooi uit. Ze komen dan ook op de boot kijken en ga ’s avonds lekker de stad in om wat te eten. Helemaal zin in :)

Voor de rest ziet mijn dag indeling er een beetje als volgt uit:
Ik sta inmiddels ook vaak in de In Room Dining, en dan vooral met ontbijt, wat betekend dat ik om 04:45 me nest uit moet om om 5 uur te beginnen. 7 uur een half uurtje pauze, en om 7:30 het ontbijt draaien in de Dining Room tot een uur of 09:30, dan om 11:30 melden voor de lunch tot een uur of twee. En om 5 uur pre shift meeting voor het diner en dan door tot 22:30, even wat eten inde dining room. Vaak een stuk vlees van de menukaart en heerlijk indonesisch eten uit de Crew Mess. Eigengemaakte pinda saus (sambal Katjang) met Amerikaanse pindakaas. Totdat ik in Santorini Griekse Calve met stukjes noot zag staan, dus nu pinda saus met Hollandse Pindakaas :). Helemaal happy.

Dan om 23:00 naar de Officers bar tot een uur of 1. Als ik tenminste niet om 5 uur weer moet werken. Anders direct door naar bed :)

De dagen in de thuis haven en de Zee dagen zien er helaas nog drukker uit en heb dan vaak maar 2 uurtjes overdag, maar tot nu toe is alles nog prima naar me zin.

Morgen Monaco en daarna weer een overnight in Barcelona, helemaal zin in.

Meer heb ik even niet te melden, ik hoop dat ik snel de puf weer heb om wat nieuws te schrijven.

Fotos komen er aan.

Groetjes,

Moi

  • 19 September 2010 - 16:01

    Mama En Papa:

    Hey Kanjer,

    Leuk weer even wat van je te lezen, en wat een mooie foto's, eindelijk!!;) Je hebt inderdaad een heel stuk geschreven voor jouw doen hartstikke top hoor. Iedereen vroeg er naar van wanneer schrijft Stefan weer iets, nou daar is het dan.

    Ome Kees en Anneke zijn deze week ook op Mallorca, misschien kan je ze nog even zien lijkt me wel leuk, jij bent daar donderdag geloof ik. Misschien bellen ze je wel, ik heb je nummer gegeven.

    Oma is gelukkig vrijdag weer thuis gekomen en het gaat redelijk, ze is nog niets waard maar ja de tijd zal het leren hoe het verder gaat.

    Wij gaan komende dinsdag met tante Riet en ome Rinus naar het Sauerland voor een paar dagen, van dinsdag tot en met vrijdag, hoop maar dat we een beetje mooi weer hebben.

    We kijken er erg naar uit om naar je toe te komen in Barcelona, als je nog iets nodig hebt waar je zin in hebt zoals hagelslag, drop, stroopwafels of iets anders wat je mist, moet je het maar even mailen ok.;P

    We zijn vandaag naar het nieuwe huis van Sander en Alice geweest in Vleuten, erg mooi en grooot. We hebben de boot van jou meegenomen voor Joris en Sabine, want ze hebben achter het huis een mooi stuk water, grenzend aan de tuin. De kids waren er blij mee :). Daarna naar Tante Marian en Ome Wim, Tante M vierde haar verjaardag vandaag, ze is morgen jarig dusss was erg gezellig.

    Nu weer thuis en papa is even in de tuin aan het werk, want het is nu eindelijk weer eens een beetje droog, jonge jonge wat een regen is er de laatste weken gevallen niet normaal.Het wordt hier al echt herfst.

    BTW wat is je kamer netjes hahahahaha, zeker net iemand geweest om op te ruimen? (grapje hoor)
    We missen je wel hoor hier thuis het is toch anders dat jullie niet meer thuis zijn, zitten we met z'n tweetjes te eten, maar goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

    Nou lieverd, weet niets meer te schrijven en hopen je gauw te zien in Barca, kus kus kus knuffel knuffel knuffel, je papsi en mamsi


  • 19 September 2010 - 19:06

    Tineke:

    Hoi Stefan,

    Leuk weer iets van je te lezen. en je hebt er een héééél verhaal van gemaakt zeg.
    Jammer dat je net vertrokken was toen wij in Kusadasi aan kwamen,
    was wel leuk geweest om je daar even op te zoeken.

    Zo te lezen heb je het erg naar je zin maar het is wel hard werken zeg.

    Erg leuk dat je ouders en Bastienne lang komen, heel veel plezier samen in barcelona

    groet Tineke
    (behouden vaart)


  • 19 September 2010 - 19:29

    Raoul:

    Nice photos steef!! Kben jaloers

  • 19 September 2010 - 20:56

    Margreet:

    Heeee Steef,

    He,he,....eindelijk een bericht ,ik dacht al,is die schuit soms gezonken!!!
    Leuk om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt,het is natuurlijk ook wel 1 groot avontuur.
    Leuk om te lezen dat je ouders,Bastienne en Ramon bij je langskomen,wees je wel een beetje lief voor Renting jr??.....ik heb zo met dat joch te doen he!!!
    Nou ga lekker genieten(....lees:....keihard werken),ik wacht op je volgende bericht,
    Groetjes,dikke X,Ton,Margreet,Joey en Berry


  • 19 September 2010 - 23:56

    Sam Vanity Louman:

    Ach ja, hard werken was je toch al gewend vanuit Amerika haha! Maar wel leuk dat je op de tijden dat je vrij bent, op de mooiste plekjes komt!

    Veel succes nog en ik zie je in November!

    x

  • 20 September 2010 - 04:15

    Mik:

    Hoi Steffie,
    Leuk om wat van je te horen en heeeeel fijn dat je het naar je zin hebt. Ik heb even een vraag, kom jj nog in Turkey voor de grote oversteek, dan kun jij misschien een paar gewone Ugss voor Arnee meenemen, want die zit mijn kop gek te zeuren. Ik neem natuurlijk van uit de states de strass Uggs mee voor mij zelf. Ook schrijf je van die nepp horloges, nou die vind Arnee ook wel leuk hoor. Dyus als je wat zien voor die KRAAIEN neem het mee!!!!!! Ha Ha Ha. Leuk he dat de whole fam. komt, ik zou er ook bijgeweest zijn als ik in Holland was. Wieweet wat we nog kunnen arrangeren om elkaar in de states te zien. Maar lieverd ik ben echt blij voor je dat je het zo naar je zin hebt. Even wat anders jij zit op die boot voor je stage, ik ging naar LA om vakantie te vieren en wat is mijn dagelijkse job??? Het hele appartement van Louis schilderen omdat hij dat per 10 oktober verhuurd heeft. voor 3 maanden tot een jaar of langer. Ik heb nog geen zon gezien en die ouwe taarten die zie ik bruin worden. Nou het is maar dat je weer alles even vanuit het zonnige california weet. Dikke kus van ons allemaal

  • 22 September 2010 - 20:40

    Peter Hoeben:

    Hallo Steef, wij zijn net terug van een paar dagen Oktoberfest in Munchen, erg gezellig geweest en lekker 'n biertje gedronken.
    Van de week lees ik het nog eens en zal dan wel weer reageren, of misschien doet Ellen het dit keer wel?
    Groeten van ons uit Santpoort Noord.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

gaat 26 juli varen op de ms Noordam vanuit Barcelona en is 17 januari weer terug

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 48188

Voorgaande reizen:

26 Juli 2010 - 17 Januari 2011

Stage op de ms Noordam 2010

09 Februari 2007 - 22 December 2007

Stage 2007 USA

Landen bezocht: