Terug naar de middeleeuwen. . . . . - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu Terug naar de middeleeuwen. . . . . - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu

Terug naar de middeleeuwen. . . . .

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stefan

30 September 2010 | Kroatië, Dubrovnik

Geschreven op donderdag 30 september 2010 om 15:00 h, maar vanwege de slechte internet verbinding pas nu kunnen posten:

Vandaag ben ik in Dubrovnik geweest.
Na 9 uur was ik vrij, en ben toen mijn geld op gaan halen, want het was final pay day. Na een half uur in de rij te hebben gestaan ben ik dan om 11 uur uiteindelijk van boord gegaan en heb toen een shuttle genomen naar de oude binnen stad van Dubrovnik.
Terwijl we in de bus zaten zag je de mooie muur van dubrovnik al, het is een muur uit de middeleeuwen die is opgebouwd rondom de hele stad.

Eerst maar even rond gekeken in de hoofdstraat daar, er waren talloze juweliers, giftshops en boekenwinkels. Maar ze leken allemaal op elkaar. Kaartjen gekocht om naar huis te sturen, en een ticket gekocht om de muur op te gaan.

De muur is in totaal 2 kilometer lang en er zit ook behoorlijk hoogte verschil in. Veel trappen op en af dus, ik heb eigenlijk alleen maar het eerste gedeelte van de muur gedaan, omdat dat stuk heel mooi langs het water loopt en daarna was het nog meer klimmen en dat heb ik maar gelaten voor wat het was.
Daarna heerlijk aan een pizza gezeten en wat lokale rode wijn geproeft.

Na heerlijk in het zonnetje gezeten te hebben heb ik tot een uur of 14:00 rongelopen en toen weer de shuttle terug naar de ms Noordam gegaan.

Was een heel leuk dagje, maar zit nu al weer te knikkebollen bij het typen/lezen van dit verhaaltje.
Ik ga dus nog even 1,5 uur mn ogen dicht doen.

Veel liefs,

Stef

PS. Nog maar 2,5 weken tot de nederlandse invasie naar Barcelona komt :)

• 01 Oktober 2010 - 05:00

Bastienne:

Haaaay!

Alweer een post! Jij bent goed bezig zeg :p Wat heerlijk dat je even de tijd hebt gehad om iets anders te doen dan werken ;-)

Ennee... Over 10 nachtjes zijn we in Barcelona!! Het aftellen is begonnen ;-)

Liefs,

Bastienne

• 01 Oktober 2010 - 05:56

Mik:

Hello Stefan,

Ik lees dat je ook nog wat ziet van het oude Dubrovnik, toen ik net getrouwd was, zijn wij ook in Dubrovnik geweest, wat ik daar zo mooi vond was het water, azuurblauw en alles op de bodem kon je zien. e oude binnenstad is leuk, maar als je er 30 minuten rondloopt had ik het al wel gezien. Als je er nog langer blijft, moet je zien proberen om nar Cavtat te komen, dat is heeeeeeel leuk. Mar je zal wel weer aan het doorreizen zijn. Ik hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt en heel veel plezier als de invasie komt. Heb je wel een 2 persoonskamer geboekt voor jou en Bastienne.?????????? je moet natuurlijk wel wat schade inhalen, ik hoop dat ze aan de pil is. HA HA HA HA.Hier is alles goed, morgen komt Ruby en wij verwelkomen hem met een fles witte wijn aan de ene kant en pretzels aan de andere kant. Het is zon stoel die op het water drijft met aan 2 kanten gaten om wat in te zetten. Word denk ik morgen al lachen, want als hij er in gaat zitten lazer ik hem natuurlijk in het koude water, het zwembad is niet verwarmt, maar door de zon die nog steeds vanaf 7 uur schijnt is het water redelijk warm ALS JE DOOR BENT!!! Nou jongen veel plezier met de kaaskoppen die je uit komen zwaaien en dikke kus vanuit het zonnige LA.

• 01 Oktober 2010 - 06:36

Ramon:

Hey pik!

Let Maar niet op die kwaaie hoor zal de overvloed aan zon en verf lucht wel zijn....;)

Blij dat je het naar je zin heb...:)

Ja wij zijn Iig al begonnen met aftellen (en sparen..;)) we hebben er heel veel zin in en hopen dat je wel snel van de boot af kan want ja hoe sneller hoe beter en meer tijd we hebben....:)

Take care...

Love from me

• 01 Oktober 2010 - 08:04

Mama En Papa:

Hey Kanjer,

Jaja, maakt je borst maar nat, want de Nederlandse invasie komt er zeker aan, de koffers zijn al gepakt ;) en er kan bijna niets meer bij, het lijkt wel of we voor een maand komen (zouden best willen hoor!!!)Hou je nog wel wat geld over voor als wij komen?:)want we zijn natuurlijk wel platzak als we arriveren hahaha.

Ik hoorde van je dat je nu de room service doet, en je al om 05.45 moet beginnen, zal wel weer wennen zijn zo vroeg, vandaar dat je een beetje moet bijslapen overdag zeker?;) Maar je hebt dan wel meer tijd tussendoor of niet?

Met Oma gaat het heel langzaam beter, alleen het lopen gaat heel slecht en heeft veel pijn in haar knieën, we moeten maandag 18 oktober naar de orthopedist, dus dat is weer even afwachten. We hebben haar inschreven voor een senioren/aanleunwoning hier bij Meerstede op de Pabstlaan ze staat op positie 7, dus dat is niet slecht voor een eerste reactie, het is dus afwachten, maar ze kijkt er wel naar uit, want dan ben ik wel dichter in de buurt, ze is wat angstig geworden sinds ze zo ziek is geweest.Als het doorgaat kan ik makkelijk even bij haar kijken en zij kan ook op de scooter makkelijk bij ons langskomen. We zullen het wel zien hoe alles gaat.

Met Marieke gaat ook alles goed, alles wordt nu binnen 2 a 3 weken afgerond eindelijk! :)Ze kijkt er ook naar uit om mee te komen, want ze wil lekker shoppen in Barca, ze komt natuurlijk ook voor jou hoor!!!!;)
    In Januari gaat ze met Linda en nog 4 andere personen lekker op wintersport naar Oostenrijk, ze heeft dus leuke dingen in het vooruitzicht:)

Vorige week lekker een paar dagen met tante Riet en Ome Rinus naar het prachtige Sauerland geweest, man wat hebben we genoten van het prachtige weer en de schitterende omgeving. We hebben een boottocht gemaakt op de Edersee van 2 uur, we waren echt een beetje verbrandt het was heel leuk. In Winterberg hebben we wat gewinkeld en we zijn ook nog in een kunst smederij geweest echt heel leuk en hebben wat kleine dingetjes gekocht en dat maar 4 uurtjes rijden vanaf huis.

We gaan dit weekend naar Ger en Gerda in Callantsoog, zal zeker weer gezellig worden, als vanouds lekker even bijpraten over van alles en nog wat, ik heb er zin in !!!

Volgend weekend naar jou toe tot woensdag ;), dan het weekend daarop is papa jarig dus we hebben het hartstikke druk:)

Marieke komt straks, en dan gaan we naar de Albert Cuyp, lekker over de markt zwalken haha, maar ook weer leuk hoor!

Nou lieverd, dat was het weer zo'n beetje het wel en wee uit Hoofddorp, ben je weer op de hoogte, dikke kus en knuffel van ons, je liefhebbende en trotse papsi en mamsi

• 01 Oktober 2010 - 18:16

Papa/mama:

He wakker worden Stefan, 30 september tot 11 oktober is maar 11 dagen,dus 1.5week,tot dan.
    groetjes je vader......

• 02 Oktober 2010 - 07:50

Cees En Hetty:

He, Stefan.
    Tijd niet gereageerd maar we hebben een week of 4 vakantie gehad. Portugal deze keer en geen Griekenland. Dan zaten we dichterbij huis als er wat zou zijn :-)
    Mooie foto's op je site. We zijn wel een beetje jaloers. Misschien dat we ook een keer een cruise moeten maken, maar dan zonder zo hard te hoeven werken.
    Wel een beetje rustig doen he, als de Nederlandse invasie komt. Bastienne moet woensdag wel weer werken he.

Groeten van Cees en Hetty

• 04 Oktober 2010 - 21:09

Tante Marian:

Hello skipper,
    wat een verhaal weer. Ik was zéér verbaasd te lezen dat je loon CONTANT krijgt uitbetaald. Dat betekent dat er onder het personeel veel geld aan boord is, pas dus maar goed op je centjes!
    Bij ons gaat alles gewoon z'n gangetje. We zijn blij tijdelijk van de regen verlost te zijn en dat we even kunnen genieten van een zonnetje.
    Je ouders hebben je al bijgepraat over oma. Ik probeer elke week een dag en een nacht bij haar te zijn en dat vind ze fijn. Want ze is inderdaad wat angstiger geworden nu ze ziek is en niet meer zo snel uit de voeten kan. Het lopen van oma gaat héél slecht en we zijn blij dat het hele huis al aangepast is. Toen voor opa en nu kan oma van alle voorzieningen genieten.
    Vrijdagochtend 8 okt. ga ik, samen met je moeder en oma, naar een appartement in Meerstede kijken en ons laten informeren wat mogelijk is wat betreft het eten en andere voorzieningen.
    Ik wens je alvast een fijn weekend met je familie en vrienden voor behouden vaart voor de "grote" oversteek.
    Tante Marian