Nog (maar) vier cruises - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu Nog (maar) vier cruises - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu

Nog (maar) vier cruises

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stefan

12 December 2010 | Aruba, Oranjestad

Het is al weer een tijdje geleden. . . . Meer dan een maand :$, dat ik wat van me heb laten horen.

De laatste 2 weken ben ik over geplaatst naar de Room service, wat me een prima rooster heeft opgeleverd. Ik werk nu in de ochtend tot 11 en mag dan weer om 4 uur beginnen. Dit geeft me mooi de tijd om de wal op te gaan en leuke dingen te gaan doen. Dit komt neer op vooral veel op het strand liggen en in de zee zwemmen, met of zonder telefoon . . . . . Ja inderdaad ik ben zo handig geweest om mijn Nokia, van 5 maanden oud, mee te nemen met zwemmen. Na 15 minuten in het water en enkele meters diep gesnorkeld te hebben, is hij helaas overleden. Kreeg ik 2 dagen erna te horen van de 2de electriciën, als je hem meteen in gedestileerd water had gelegd en daarna had laten opdrogen, had hij het waarschijnlijk nog gedaan. Maar helaas hij is inmiddels overleden, en ik weet niet of mijn verzekering ook domme acties verzekerd.

Maar ik ben ook al lekker bruin aan het worden :), en ik zal lekker afsteken bij de meeste van jullie. :)

Ik heb mijn 2de en laatste keer op Aruba samen met Sam door gebracht. We hebben heerlijk gelunched bij Cilo en ook wel wat drankjes op. Tenmiste ik dan, Sam moest nog rijden. Na een lunch en bijna 2 uur te hebben bijgekletst, zijn we wat rond gaan lopen, winkeltjes gekeken en zo. Maar toen gauw weer terug naar het schip om te douchen en weer te gaan werken.

En ja, ze zijn hier van een Nederlands bedrijf hier 5 mensen aan boord gekomen om het schip te verzieken. . . . O ik bedoel versieren. Maar echt zo lelijk, het lijkt of ze de Kerst versiering in de bomen hebben laten vallen zo lelijk als het zit, en dan over de lichtjes nog niet te spreken. Afschuwelijk over de top overduidelijke plastic versiering. Het hele schip 12 pallets vol met plastic troep. Zo dat is er uit.

Ondanks de verzieking, blijft het Kerst gevoel aardig weg, het is te warm te zonnig en te benauwd voor Kerst. Op 11 december kwamen ze er nog achter dat we nog 15 duizend pepernoten hadden, en zijn toen maar gauw naar de 90 Nederlandse gasten gestuurd. Ook nog wat naar de Nederlandse officers. De niet Nederlanders denken dat het grote zakken ( 2500 nootjes per zak) honden voer is, en vervolgens wordt het op kleine ontbijt bordjes naar de kamer gestuurd. Dus ik moet ze eigenlijk wel een beetje gelijk geven.

Nee tante, mijn zak met pepernoten is pas open gegaan nadat Sinterklaas in Nederland was, en ik heb zeer veel gedeeld, dus uiteindelijk heb ik er niet zo veel van gegeten.

Er is van de week nachtvorst in Florida geweest, ( ja daar kan het ook vriezen) en er zijn daardoor heel veel groenten en fruit stuk gevroren, we zullen dus nog maar moeten zien of we alle verse producten geleverd kunnen krijgen morgen. Maar ja we merken het wel. Het is in iedergeval een stuk minder benauwd in het Noorden van de Cariben.

Voor de rest ben ik ben ik bijna klaar met mijn duik brevet, waar ik zeker mee door ga als ik in Nederland ben. Het is zo onvoorstelbaar rustig onderwater. En als je uiteindelijk alles een beetje goed beheerst kan je zo tot rust komen en van de omgeving genieten. We waren met een groep van 13 begonnen en het zijn er nu uiteindelijk nog maar 4. De rest is om medische redenen (het niet kunnen klaren van de oren) en door overplaatsing naar andere schepen af gehaakt.

Het grote aftellen is inderdaad een beetje begonnen, zoals ik al zei, van de week was ik voor het laatst op de ABC eilanden, en zo kan ik er langzamerhand steeds meer gaan afstrepen. Met de Kerst gaan we nog naar Jamaica en Mexico, dus dat is wel leuk, kijk ik erg naar uit.

Nou inmiddels is het hier tijd om te slapen,
Bedankt voor het lezen en reageren,

Tot snel,

Ciao
Stef

  • 13 December 2010 - 08:35

    Papa:

    Hoi, Stefan,
    Inderdaad de laatste lootjes,we zijn ook op de zaak an het "jaar"aan het afbouwen.Met Oma gaat het wel goed,ze is wel een beetje op haar plaats,maar klaagt nog over pijn.
    Duiken is inderdaad magnafiek,dat vonden wij ook in Turkije.Nu de kerst,nieuwjaar,wintersport en dan ben je weer terug.Nieuwjaar vieren met 30 graden is inderdaad wel raar tenminste als die dertig graden boven 0 is.
    Nu tot lezens,
    Papa
    Tot snel groetjes,Papa.

  • 13 December 2010 - 09:04

    Mama En Papa:

    Hey skipper,

    Leuk om weer wat van je te lezen, we spreken je natuurlijk ook regelmatig ;-) maar om wat te lezen vinden we ook leuk!

    Het aftellen is hier ook al begonnen hoor en papa heeft de dag dat je thuis komt al vrij genomen, zodat we je kunnen afhalen op Schiphol.

    Leuk dat je Samantha hebt opgezocht op Aruba voor haar is het nog maar een paar dagen en dat vliegt ze alweer terug, lekker voor de Kerst weer thuis, maar ja jij moet dan nog even wachten.

    We hopen dat je op de verstierde Kerstboot toch een beetje sfeer kan proeven, dat plastic en over de top is toch echt wel heel Amerikaans hoor, terwijl de boot toch onder Nederlandse vlag vaart, alhoewel het inderdaad vreemd zal zijn met die warmte. Met Oud en Nieuw op zee lijkt ons ook wel apart maar zeker weer een herinnering om bij te blijven.

    Leuk dat je het duiken zo ontspannen vindt, alleen jammer van je kleine vriendje dat hij z'n zwemdiploma niet had en dat hij is overleden aan teveel zout water, en die tip is helaas voor hem te laat gekomen, maar misschien moet je het wel onthouden, voor een volgende keer ;-).

    Vonden de vissen de pepernoten niet lekker of mag dat niet, vanwege het milieu? Het is inderdaad voor niet Nederlanders een raar iets, en dan nog serveren op een klein bordje, dan lijkt het inderdaad hondenvoer, ze zullen wel gedacht hebben, ik heb helemaal geen hond, of, o, mag je ook huisdieren meenemen hier op de boot, hahaha

    Hier gaat alles goed, met oma nog steeds niet zo heel lekker, heeft veel pijn in haar benen en heeft nu spijt dat ze de afspraak heeft verzet naar Januari, maar ja, het is niet anders, verder begint het een klein beetje te wennen in haar nieuwe huis.

    Bastienne is bij Marieke uitgenodigd om lekker te komen eten en wijntjes te drinken, de volgende dag komen ze op verjaardag bij mij, lijkt me weer heel gezellig worden daar met de twee meiden samen, (bunnie, bunnie, tokkie tokkie, hoempa, hoempa).

    Fijn dat je nu ook wat meer tijd hebt om voor jezelf wat leuke dingen te doen, al is het maar een beetje bijslapen op het strand of bij de pool.

    BTW ik had wat foto ruimte voor je gekocht, maar dat is nog steeds niet beschikbaar heb ik gezien, kan je daar op reageren? onderneem even actie als dat kan!

    Verder moet je wel een beetje rekening houden met de telefoonkosten hoor, want die rijzen de pan uit heb ik gezien (tip).

    Hier is vandaag weer alles bevroren en het is lekker winterweer, ik ga beginnen met de Kerstkaarten want die moeten de deur weer uit vandaag en natuurlijk de Kerstboom vol met echte ballen!!!!! maar zonder pakjes onder de boom, want jij bent er niet bij.

    Hoop dat je nog lekker geniet van je laatste 4 cruises en je uitstapjes naar al de mooie plekken.

    We wensen je een fijne Kerst en denken aan je,

    dikke knuf van ons mama en papa


  • 13 December 2010 - 10:04

    Peter Hoeben:

    Hoi Steef, gelukkig gaat alles goed, ja ook hier hoor.
    Het is erg druk in de winkel met al die aanpassingen die we hebben moeten doen om het zeewater een plek te geven in de zaak. Dat je aan het "aftellen bent" wil dat zeggen dat een toekomst aan boord er niet in zit? ha ha. Het lijkt mij ook wel wat hoor om zo ver van vrienden en familie weg te zijn en dan ook zo lang achter elkaar ...... pffff.
    Nou man, veel plezier nog op de laatste ritjes en werkse natuurlijk, gemniet er nog maar van enz enz.
    Groeten uit Santpoort Noord, Ellen en Peter.

  • 13 December 2010 - 14:04

    Mik:

    Hoi Stefan,

    Heerlijk voor je dat je wat meer tijd hebt voor dat snorkelen en duiken, pas je wel op voor die kleine visjes met zon grote vin op hun rug, want ze hebben wel trek in een lekker bruin hapje. Je bent net Louis die gaat met zijn telefoon in de jacuzzi zitten. Was wel gewoon water, maar toch echt overleden, dus dat werkt ook niet hoor. Gewoon even uit je zak leggen.????? Verder hoop ik dat je de laatste weken goed doorkomt, maar ondanks die plastic troep zijn de mensen toch wel in kerststemming en zullen ze wel gezellig zijn. Jij alsvast een hele leuke kerst en een heeeeeeeeel gelukkig nieuwjaar. Feessie???? Trouwen???????????? dikke kus Mik

  • 13 December 2010 - 18:07

    Dominique:

    Hee,

    Ik ben een student voor een horeca opleiding en heb nou ook de kans om stage te lopen op een van deze cruise schepen..

    Hoe ziet je werkdag er ongeveer uit? Het is de bedoeling dat ik een soort management stage krijg, bijvoorbeeld in het restaurant, front office of welke afdeling dan ook..

    De verhalen zien er in elk geval goed uit!

    Ben benieuwd,

    Nog succes je laatste weken!

    Groetjes Dominique
    (dominiquevanmelis@hotmail.com)

  • 20 December 2010 - 21:37

    Bastienne:

    Foto's!! :))
    Wat zijn er toch prachtige plekken bij, die je hebt bezocht!
    En lekker warm, hahaha :D
    Vooral HMC, bounty-island.. ;-)

    Wees voorbereid op.. Sneeuw!
    Tot over 4 weekjes, lieverd!

    Kus

  • 21 December 2010 - 10:46

    Tante Marian:

    Hai kleine,!
    wat ben je reusachtig groot vergeleken bij die kleine Filippino's!
    Prachtige foto's, maar ik heb er wél een scheve nek aan over gehouden, hahaha!
    Lekker aftellen en straks feestvieren.
    21 dagen is niks, die zijn zó voorbij!
    Dag beertje, tot volgend jaar!
    Je tante M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

gaat 26 juli varen op de ms Noordam vanuit Barcelona en is 17 januari weer terug

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 48146

Voorgaande reizen:

26 Juli 2010 - 17 Januari 2011

Stage op de ms Noordam 2010

09 Februari 2007 - 22 December 2007

Stage 2007 USA

Landen bezocht: