Palmbomen en bounty stranden - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu Palmbomen en bounty stranden - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu

Palmbomen en bounty stranden

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stefan

07 November 2010 | St. Lucia, Castries

Na een zeer rustige oversteek kwamen we 3 november aan in ft. Lauderdale. Maar helaas moest ik nog 3 dagen wachten tot dat ik voet aan land kon zetten. Want het was een erg drukke dag. We hadden full crew inspection, alle personeels leden moesten door de immigratie dienst om een I - 95 form op te halen. Daarna moesten alle Indonesiërs aan boord, apart ondervraagd worden door de douane. Door dit alles waren er continu een groep van 20 personen van boord en nog eens 20 zaten te wachten tot ze aan de beurt waren. Wat dus heel veel handen weg neemt.

Vervolgens kwam de USCG ( US Coast Guard) aan boord. Die een brand oefening deed naast de Crew mess room (eet zaal) om 10:00. Net de tijd dat de lunch moet worden voorbereid, en vervolgens doen ze om 10:30 een full General Drill. Moest alle crew in reddingsvest in die stik hitte staan, voor 45 minuten.

Maar nadat alle mensen aan boord waren gingen we op weg naar St, Maarten. Ik had me opgegeven om te gaan duiken. Me eerste duikles. Het was erg gaaf, ik heb heerlijk gedoken alleen het zicht was iets minder, maar nog altijd beter dan in de Noordzee. Groopers, brain koraal en een zee egel gezien. Was erg leuk en wil zeker door gaan. We komen iedere 3 weken terug naar St. Maarten, en ga me dan ook op geven daarvoor. En ik neem volgende keer ook mijn camera mee, die was ik vergeten mee te nemen.

Vandaag zijn we aangekomen in St. Lucia, we zijn het eerste schip dat aan is gekomen nadat orkaan Thomas voorbij is gekomen. We zijn nog veel gebieden zonder stroom en water, maar de HAL heeft besloten om er toch heen te gaan om het gebied te steunen met onze gasten aan boord. Ook doneert de HAL fresh water en dekens aan de lokale bevolking. Er komen vandaag 25 kinderen aan boord van het lokale weeshuis, ze hebben lunch aan boord en gaan spelen in de Kids club.

Aan het eind van deze Cruise gaan we naar Half Moon Cay, het eiland van de HAL ik ben zeer benieuwd naar hoe dat zal gaan, maar hier over meer de volgende keer,

Ik ga nu weer werken,

Ciao

• 07 November 2010 - 17:33

Peter Hoeben:

Geweldig !!!! mooi man dat je bent gaan duiken, ik hoorde het gisteren avond al toen we bij Marieke waren, Toppie hoor. Maar je camera vergeten?? dat kan eigenlijk niet he, maar aan de andere kant, de eerste keer duiken, ..... dan heb je wel andere dingen aan je hoofd dan te fotograveren, ha ha.
    Je moet ook ademhalen, ja toch? In onze winkel zijn we ook met zeewater bezig, we starten met een klein assortiment zeewater dieren, zoals koralen, anemonen, garnalen, slakken, kreeftjes en natuurlijk enkele vissen, eind deze maand moet het "draaien", je hhort wel hoe het gaat. Volgende week gaan wij met je ouders lekker uit eten, zal weer ouderwest "super"gezellig zijn. Veel plezier verder en doe voorzichtig (ja ja, ik weet het ..... dat zegt iedereen al, ha ha). Groeten uit Santpoort Noord, Ellen en Peter.

• 07 November 2010 - 17:45

Cees En Hetty:

Mooi verhaal, en een hoop te beleven daar. We zijn benieuwd naar de foto's......van de volgende keer dan he :-).
    Hier gaat alles zijn gangetje. Dagen korter, temperatuur daalt. Er worden weken en dagen geteld tot je terugkomst. Want dan worden de dagen weer langer enzo. De temperatuur wordt dan ook beter, en geschikt om met een kilt te lopen.
    Groeten uit Schagen.

• 07 November 2010 - 18:14

Papa En Mama:

Stefan,
    Leuk dat je gedoken hebt, we vonden dat in Turkije ook grandioos krijg je ook een duikbrevet als je klaar
    bent,ik ben vandaag met het huis van oma klaar,het laatste was de logeerkamer behangen,we hebben van Theo een mooie aanrecht gekregen en dat staat ook mooi met de witte kookplaat daarop.
    Volgende week zondag gaan we over en dan is oma in d'r nieuwe woning,gisteren gezellig Marieke haar verjaardag gevierd en vandaag moest ze weer werken, misschien stuurt mama je nog een berichtje,tot schrijvens
    groetjes Papa.

• 07 November 2010 - 20:40

Jan Louman (dad Sam):

Na de orkaan Thomas frisse wind Stef.
    Dat is toch voor elk land of eiland een enorme opsteker.Keep up the good work.
    Groetjes van Jan en Susan.

• 07 November 2010 - 22:24

Sam:

Heey! Klinkt wel allemaal erg leuk en spannend! (en druk, hard werken haha).
    Wanneer kom je nou aan in Aruba?? Laat het me even weten :) gezelluggg! xxx

• 12 November 2010 - 10:19

Emster:

Wabekkie.... klinkt weer goed allemaal... nog ffkes... dan zit het er alweer op!!... ik ben hier ondertussen wel een beetje af aan het tellen hoor... pfff alleen dat verrekte verslag:P maar daar zal jij ook wel mee zitten denk ik zo!!
    spreek je snel weer groetjessxxEM

• 13 November 2010 - 15:37

Hey Steef:

Lekker te horen dat alles goed gaat.Je maakt heel wat mee, en ziet mooie dingen.We zijn allemaal aan het af tellen. We missen je echt wel.
    Geniet nog maar lekker van alles wat je doet en we spreken je snel weer.
    Hele dikke kus van Desiree

• 23 November 2010 - 13:28

Ramon:

Schiet nou maar op met snel terug komen ipv al die mooie verhalen schrijven....:P hahah

miss u..;)

x

• 12 December 2010 - 11:26

Tante Marian:

Hey sailor,
    zeker weer erg druk de laatste tijd dat we zo weinig van je horen. Of is het nog steeds dat trage internet??
    De pepernoten waren zeker al op vóór sinterklaas?
    Goed om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt, alhoewel ik toch de indruk krijg dat de grote "countdown" al begonnen is.... Leuk dat je gedoken hebt en daar bij volgende aanleg weer de gelegenheid voor hebt.
    Is het extra druk aan boord met Kerst en de jaarwisseling? Volle bak zeker en groot gala?? Mooie gelegenheid om ook dát is een keer mee te maken.
    Nou oma zit er als een koningin-moeder bij hoor in haar mooie appartement! Alle meubels komen heel goed uit en er is voldoende plaats voor alles. Nu nog haar gezondheid en dan wordt ze zéker 108! In de tusentijd wordt ze soms een beetje moedeloos van alle pijn en misselijkheid, waardoor ze ook niet echt lekker kan eten. We hopen op betere tijden voor haar. Je ouders verdienen een STER voor alles wat ze voor oma doen! Ik probeer elke week een dag en een nacht bij oma te zijn en draag op die manier m'n steentje bij.
    We hebben hier al volop kunnen genieten van het Nederlandse winterweer met vorst en sneeuw. Nu is alles weg gedooid, maar de volgende vriesaanval komt er alweer aan. Een witte Kerst is ook leuk.
    Wordt aan boord ook alles versierd voor de feestdagen? Zal wel ''glitter and glamour'' zijn?
    Nou Steef, we wensen je alvast hele gezellige feestdagen daar en niet teveel punch drinken bij de jaarwisseling of wordt het champagne?
    Dikke knuf van je tante en hartelijke groeten van je oom.