Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu

Barcelona

Door: stef

Blijf op de hoogte en volg Stefan

25 Juli 2010 | Spanje, Barcelona

Hier een verhaaltje voor het slapen gaan.

Na 2 daagjes barcelona heb ik genoeg te vertellen.

Nadat ik aangekomen was met het vliegtuig heb ik de bus genomen naar het hostel, en heb daar in de buurt wat gegeten en ben toen vroeg naar bed gegaan.

De volgende dag ben ik vroeg opgestaan en ben naar de ramblas gelopen en die afgestruint. Niet noormaal wat een toeristen straat dat is. Veel souvenirsshops en nog meer levende standbeelden en van die irritante vogelfluit verkopers. Totaal niet mijn ding. Gelukkig was daar een markt. Een hele grote, maar hij had ook uit 4 kraampjes kunnen bestaan. 1 met kaas,1 met vis, 1 met vlees en een met fruit. Alleen waren dit wel 120 kraampjes. Heb daar een heerlijke fruit shake genomen.

Op naar sagrada familia, wat een mooie kathedraal is dat zeg, maar allemachtig wat was het daar druk, ja ik weet het het was zaterdag, maar toch. Morgen ochtend vroeg nog maar eens proberen.

Ik lopen naar de haven, kom daar aan, wil naar de film gaan, hebben ze er alleen films in het spaans.

Ik op naar een bioscoop waar ze wel films in het engels hadden. Alleen heb ik die nooit bereikt.

Ik ging die avond zonder heuptas op stap, want dat was zo een gezeul.
Na 70 euro gepint te hebben, en dat uit automatisme in mijn porte monee heb gestoken ( ook al had ik een buiktasje om) stapte ik in de metro, maar kwam de metro uit zonder porte monee. Verdomme, ik kwaad te trap op, struikel en stoot mijn teen. Bloeden als een rund, dus eerst naar een apotheek. Ik plijsters kopen. Inmiddels zat me hele slipper vol bloed. Dus ik naar de eerste hulp, na de aaname in het ziekehuis, door naar de traumatoloog, zoals dat netjes heet, die kijken, blijkt het een sneetje van niks te zijn. Niet eens een hechting nodig.
Maar wel ff 280 euro lichter door de witte jassen. Gelukkig had ik me credit card bij me. Ik naar het hostel en gaan slapen, wat een domper dag.

Maar met frisse moet opgestaan en naar sagrada familia gegaan, en daar nog 45 min in de rij gestaan. Maar het was de moeite waard. Van binnen was het ook mooi.

Daarna naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen.

Toen was het inmiddels als weer 14 uur en ben ik naar het hostel terug gegaan waar ik me spullen heb gepakt en richting het hotel gegaan waar ik nu ben, en waar ik morgen om 8 uur wordt opgepikt om naar de boot gegaan.

Na ik heb niet gelogen dat ik veel te vertellen had ;).

Morgen de boot op en dan hard werken.

Nog bedankt voor de leuke berichtjes.

En ik kijk nu al uit naar mijn verjaardags kadoo van me zusje.

Ik spreek jullie allemaal snel weer.

  • 25 Juli 2010 - 21:23

    Peter:

    SHIT man, kunnen ze niet eens van je knip afblijven?!grrrr
    Okee, verder alles goed en veel gezien (nu al na twee dagen) nou man succes morgen en gezond weer op.
    Groeten uit Santpoort Noord.

  • 25 Juli 2010 - 21:33

    Mama:

    Hey Liefie,

    Goed dat je naar me geluisterd hebt! Hoe kan dat nou weer? Jantje de Boer, zonde van je mooie portemonnee, en waar zijn de rest van je pasjes? die zaten hoop ik wel in het buik tasje.
    Wel zielig voor je dat je ook nog je teen gestoten hebt:) en wat een geld zeg, en dat voor een sneetje van niks ;)Bewaar je wel de kwitanties goed, want die moeten wel gedeclareerd worden.

    Nou dat was wel weer een ervaring daar in Barca, ik hoop dat je er toch nog wel van genoten hebt. Wat een prachtige kathedraal he, zijn ze nog steeds aan het renoveren?

    Lief, we wensen je morgen een hele goeie start en hopen dat je ondanks het harde werken wel kan genieten. Heel veel dikke knuffels van ons en je blijft onze grote kanjer.

    XXXXX Mama en Papa

  • 25 Juli 2010 - 23:42

    Sam:

    Nou ik moet maar gaan uitkijken dat je straks niet meer te vertellen hebt dan ik haha. Nou succes met je stage en al het harde werken! Ik hoop dat het allemaal de moeite waard is en dat het je een prachtervaring oplevert (maar dat zal vast wel lukken!) xxx

  • 26 Juli 2010 - 13:20

    Jan En Susan:

    Ik heb wel vaker gehoord dat er in Barcelona veel te doen is, maar jij spant de kroon.Buiten de gewone atrakties maak jij kontakt met het boevengilde en bekijkt ondertussen ook nog even hoe het met de zorg gesteld is chapeau! Waar haal je de tijd vandaan? Als je dit berichtje leest zit je al op de boot(of moet ik zeggen schip).Nou Piet Piraat de groetjes van ons en Ahoy.

  • 26 Juli 2010 - 14:16

    Mik:

    Ja ja, dit kan alleen jou gebeuren he, Met heuptas nog wel, dan je geld gewoon in je knip stoppen en vragen aan zakkenrollers om hem even te jatten. Dan nog een teen laten verbinden door witte jassen, eigenlijk is het om je rot te lachen, maar ik denk dat pap en mam die 350 euries niet zo leuk vinden. Geen idee wanneer je je verjaardags lunch gaat nemen, maar ik denk pas in Januari of zo??????? Nou jongen, 2 tipjes: Op de boot NIET je knip op je bed leggen want die is zo weg en neem de lift en niet de trappen. Heel veel werkplezier en blijf lullen op deze site, want dat vind ik erg leuk. Dikke kus Mik

  • 26 Juli 2010 - 16:54

    Margreet:

    Heee Steef,
    Ik hoop dat de rest van je komende ervaringen voorspoediger verlopen dan de afgelopen 2 dagen,maar dat zal vast wel!!
    Hou ons op de hoogte,erg leuk om te lezen hoe het met je gaat!!
    Gr.Ton,Margreet,Joey en Berry!!

  • 26 Juli 2010 - 18:31

    Tineke:

    Jeetje Stefan je begint lekker zeg.
    Maar je weet nu wel wat en hoe het in Barcelona is.
    Je bent even wakker geschut.
    OP JE SPULLEN LETTEN.
    Goede reis en veel plezier XT

  • 23 December 2010 - 18:06

    Bastienne:

    Heey!

    Beetje late reactie,, maar nu staat er een filmpje bij! :D
    Even klimmen, maar dan heb je zeker wat! Wat prachtig zeg :-)
    Nu ben ik wel helemaal 2 (!!) dagen in Barcelona geweest, maar heb nog bijna niks gezien!

    Dus ben heel benieuwd naar al je verhalen, en misschien kunnen we eens een keertje terug gaan ;-) hahaha

    Liefs,

    Bastienne xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

gaat 26 juli varen op de ms Noordam vanuit Barcelona en is 17 januari weer terug

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 48179

Voorgaande reizen:

26 Juli 2010 - 17 Januari 2011

Stage op de ms Noordam 2010

09 Februari 2007 - 22 December 2007

Stage 2007 USA

Landen bezocht: