Na twee dagen en maar 3 uurtjes slaap. - Reisverslag uit Napels, Italië van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu Na twee dagen en maar 3 uurtjes slaap. - Reisverslag uit Napels, Italië van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu

Na twee dagen en maar 3 uurtjes slaap.

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stefan

16 Oktober 2010 | Italië, Napels

Afgelopen maandag was het zo ver, de invasie uit Nederland kwam naar Spanje. Om half 11 uur was Barcelona al in zicht maar moesten we langzaam de haven in worden geloodst. Om kwart voor 12 zag ik, Bastienne, Amanda en Ramon uit de taxi op de kade stappen. Ik bellen en zwaaien maar het duurde bijna 2 minuten todat ze me zagen in de dining room. Om 12:10 was het schip geklaard maar ik moest helaas nog werken tot 1 uur. Toen (bijna) rennend naar de gangway en het schip af. Roll trap af en de terminal in, en daar stonden ze. Ik zag er goed uit volgens de familie, ik heb al in geen tijden meer op een weegschaal gestaan dus ik heb geen idee wat mijn gewicht is op het moment, wel was ik naar de kapper (Filipijnse machinist op het B deck) gegaan 2 dagen ervoor.

Na wat innige omhelsingen met me vrienden, vriendin en familie gingen we de boot op. Eerst maar even wat eten. Het Lido (buffet restaurant op deck 9) was geopend en daar was van alles te krijgen. Pizza,pasta, tosties, warme maaltijden, sushi enz. Na een lekkere lunch heb ik ze het schip laten zien. Het is een stuk groter als de ms Prinsendam die we in Juni hebben kunnen bekijken. Me vader heeft alles gefilmd om aan Oma te laten zien. Dus mocht je geïnteresseerd zijn in wat film materiaal, moet je maar naar Hoofddorp komen. Uitgebreid het restaurant laten zien waar ik 7,5 uur per dag mijn tijd besteed. En toen was het al weer bijna 3 uur, helaas was het net even te kort tijd om naar Barcelona te gaan, maar om 3 uur begon de High Tea, daar hebben we dus heerlijk genoten van thee en lekkere hapjes,scones en zoetigheden. Ik moest om 5 uur weer beginnen met het dinner. Dus de horde is de stad in gegaan en weer afgesproken als ik klaar ben. Half 10 was ik klaar en toen racen naar de stad. Helaas regende het maar niet al te hard gelukkig. We hebben lekker gegeten en flink gedronken, heheh, ik tenmiste. Om 12:15 zijn we naar het hotel gegaan en toen gaan slapen. Maar dat was maar voor korte duur. Want ik moest om 04:30 al weer op omdat ik om 05:15 in de room service moest werken. Gelukkig was ik weer om 9 uur klaar en om 10 uur al weer bij het hotel om richting een winkel centrum. Daar lekker ontbeten bij Hagen dash. Heerlijk rond gestruind, maar toen was het al snel weer tijd om afscheid te nemen van Ramon, Bastienne en Amanda, die moesten om 15:15 al weer vliegen. Na het afscheid zijn we met mijn ouders en mn zus naar een tappas restaurant gegaan en daar heerlijk geluncht. De tijd ging veel te snel. Om vier uur na wat gewandeld te hebben, stapte ik de taxi in om weer aan het werk te gaan om 5 uur.

Ik heb een hele leuke 2 dagen gehad maar helaas was het veel te kort. Ik heb 3 dagen nodig gehad om bij te komen, ieder uur geslapen dat ik kon en direkt naar bed als ik ’s avonds klaar was.

Maandag starten we de Cruise die naar de anderekant van de oceaan gaat. 3 november komen we aan in Florida. En dan gaat het allemaal heel snel. Dan is het zo Januari en ben ik weer terug in het koude kikker landje.

Mijn pen is leeg en ik moet zo weer werken.

Veel liefs,

Stef

  • 16 Oktober 2010 - 19:27

    Ramon:

    Ook wij vonden het super en net als jou veeeels te kort... Inderdaad je zag er goed uit!! Super blij om je gezien te hebben en te zien waar je nou al je tijd zit....:)

    Tot snel pik!!

    Dikkex

  • 16 Oktober 2010 - 20:28

    Peter:

    Hallo man, ik heb je vader gesproken afgelopen woensdag, ik had me vergist en dacht dat ze net op weg waren naar jou toe, maar ze waren net weer terug, ja handig van mij he ..... maar je kent me, ik bedoel het goed ... ehh?!? Mooi om te lezen dat je hebt genoten van het bezoek, kan me ook niet voorstellen dat je NIET genoten zou hebben, maar ook de bezoekers hebben een paar geweldige dagen gehad al zou het alleen maar zijn dat ze jou weer eens in levende lijve hebben gezien.We gaan morgen naar Hoofddorp om jou pa te feliciteren en misschien als het niet te druk is kunnen we effe filmpie kijken en anders moeten en willen we er best eens voor teruggaan hoor.
    Succes verder man en een goeie reis naar de "overkant", we lezen jou berichten maar wat graag!!
    Groeten uit Santpoort Noord. xxx


  • 16 Oktober 2010 - 23:10

    Stefan Wabeke:

    Hey Skip,

    Wij hebben inderdaad ook genoten en waren heel blij om je te zien, wat zag je er goed uit in je blauwe uniform, je leek de kapitein zelf wel :).
    Heel leuk om het schip te zien waar je op werkt en wat een omvang. Je hebt ons wel laten lopen van hot naar her, maar het was de moeite meer dan waard ;) De tijd ging wel heel snel, en we vonden het erg dat je zo weinig hebt kunnen slapen, maar hopen dat het nu weer goed gaat. Het eten aan boord vonden we ook heel leuk en wat een mensen ken je, leuk om te horen Chiep(f);) we waren (zijn) trots op je hoor!!!!! We hebben ook genoten van de tijd die we in Barcelona waren, wat een mooie stad is dat en wat een winkels, he Marieke, ze kon er maar geen genoeg van krijgen, je moeder had helemaal korte pootjes van het lopen, en het viel haar tegen dat er zo weinig winkeltjes aan boord waren, dus voor haar geen Cruise denk ik, hahaha ;)

    We hebben inderdaad heeel lekker Tapas gegeten,daarvoor moet je echt in Spanje zijn.

    Dinsdag avond was de bedoeling om je uit te zwaaien, maar je rade dit af om te doen, want we hadden je toch niet meer kunnen zien vanaf de kade omdat je moest werken tot 22.30, dus we zijn toen maar naar het vliegveld gegaan, want we hadden daarom geen kamer meer genomen voor de paar uurtjes. Op het vliegveld aangekomen hebben we nog geprobeerd om de vlucht om te boeken naar een eerdere vlucht, maar we waren 40 minuten te laat, helaas. Dus toen maar wachten, maar dat viel toch wel erg tegen, we mochten nog niet inchecken want dat kan pas 2 uur van te voren en we waren om 18.15 om het vliegveld en moesten dus wachten tot 05.45, dat was lang, heeeel lang,op een gegeven moment weet je niet meer hoe je zitten moet, maar ja je doet het toch, want je kan niet anders. Ja en Marieke had het niet goed begrepen (of ik heb het niet goed verteld) maar die had dus avonddienst, en moest dus om 12.00 uur beginnen met werken, en had dus helemaal niet geslapen, het arme kind. Maar ze is sterk en heeft het wel gedaan, petje af hoor voor die meid.

    Donderdag alle papieren in orde gemaakt voor het nieuwe huis van Oma, ze is heel blij, maar ziet wel alle beren op de weg, van hoe moet dat nou allemaal, komt alles weer op Jan neer, maar als alles in orde is komen Sander, Robert-Jan, Oom Wim en Tante Marian ook helpen natuurlijk, we gaan er iets gezelligs en moois van maken voor Oma en hopen dat ze er nog een paar jaar plezier van kan hebben.

    Morgen gaan we de verjaardag vieren van je paps en krijgen we het weer druk ;), misschien spreken we je nog even.

    Nog even en dan ga je de grooootte oversteek maken en krijg je het heel druk, we wensen je dan ook een hele behouden vaart en hopen dat de Cariben je net zo veel mooie plaatsen bied (wat ik zeker denk) als de Middellandse Zee.

    Nou lieverd het ga je goed, we houden van je, veel hugs en kisses van ons,

    Papa en Mama

  • 24 Oktober 2010 - 20:11

    Jan Louman (dad Sam):

    Hoi Stef,

    leuk dat je visite hebt gehad, dat maakt alles weer een beetje duidelijker want er is toch bijna niemand die gelooft dat jij zo hard werkt. Nu heb je tenminste getuigen.Als ik je berichten lees moet ik bekennen dat ik al moe wordt als ik ze lees. Het is alleen maar werken en slapen. Petje af hoor. Overigens als je niet altijd een berichtje terug krijgt komt dat niet doordat ik de jouwe niet lees hoor.Wij zijn nu net terug uit Aruba waar we Sam aan het werk hebben gezien.Nu is voor jou de grote oversteek begonnen en kom je bij haar in de buurt.Ik hoop dat jullie tijd hebben om elkaar nog te zien op Aruba.
    Ik wist trouwens niet dat jij met een pen schreef en dat die dus leeg raakt.(beetje ouderwets hoor!!!!). Nou de groetjes van ons(jan en Susan) en bon vojage.

  • 30 Oktober 2010 - 11:03

    Tante Marian:

    Hai kanjer,
    Lekker onderweg naar de States, ik hoop dat je een rustige overtocht hebt wat varen betreft. Ik begrijp dat jullie 'volle bak' hebben.
    Wat heerlijk voor je dat je ouders, zus en vrienden de gelegenheid hadden om je "ff" te zien in Barcelona. Lange dagen, korte nachten, je moet er wat voor over hebben..........
    Ik heb bij mama, samen met oma, de video gezien. Wat een schip zeg! En wat staat het uniform je MOOI! Straks word je nog gescout voor één of andere film...."Loveboat" of zo!
    Wat dat harde werken betreft, wat had je dan in NL een luizenleven! Nou, je zal er niet slechter van worden, alleen vermoeid. Jouw tijd komt wel weer.
    Wij (meer die kanjers van ouders van je!) zijn hier druk in de weer om oma naar haar nieuwe appartement te verhuizen. Elke week samen met mama ruimen en dozen inpakken, terwijl jouw vader de kamers aan het behangen is. De vloerbedekking ligt er sinds gisteren in en het is erg mooi geworden. Oma is moe van het denken hoe alles geregeld moet worden, maar WIJ regelen alles. Dat loslaten kost haar heel veel moeite.
    Zondag 14-11 gaan we, samen met Sander, Robert Jan en ome Wim en jouw ouders, alle meubels verhuizen en gezellig daar weer neerzetten. De dozen gaan we dan daarna op ons gemak weer uitruimen. Van de week horen we wat er uit het oude huis gesloopt moet worden. Vaak moet je een huurwoning weer 'in de oude staat' opleveren, we horen 't wel.
    Nou liefie, vanuit een regenachtig NL, een dikke knuf en we horen weer van je!
    Je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

gaat 26 juli varen op de ms Noordam vanuit Barcelona en is 17 januari weer terug

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 895
Totaal aantal bezoekers 48146

Voorgaande reizen:

26 Juli 2010 - 17 Januari 2011

Stage op de ms Noordam 2010

09 Februari 2007 - 22 December 2007

Stage 2007 USA

Landen bezocht: