Safety Drill... - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu Safety Drill... - Reisverslag uit Monte-Carlo, Monaco van Stefan Wabeke - WaarBenJij.nu

Safety Drill...

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stefan

05 Augustus 2010 | Monaco, Monte-Carlo

Nou nog maar een berichtje vanuit Monte Carlo, we zijn nu net weer 2 daagjes weg uit Barcelona, waar weer nieuwe passagiers zijn opgestapt. Er bleven er 300 aan boord voor de volgende cruise, en daar kwamen dus zo een 1800 gasten bij.
Das 2100 totaal, terwijl het schip maar een capaciteit heeft van 1920, dat is dus lekker hutje mutje in sommige hutten.

Het was wederom weer in de rij wachten voor de gasten op de eerste avond van de nieuwe cruise, je merkt gewoon echt dat er veel Europeanen aan boord zijn en die eten nu eenmaal graag later op de avond. De grote groep van Kosherica is weg, maar daar hebben we 8 Joodse mensen voor terug gekregen, en die mag ik vermaken. Nou, geloof me zo een groep is makkelijker dan 2 tafeltjes, want je blijft net zo veel heen en weer lopen, maar nu zijn er minder in het totaal minder mensen geholpen.
Maar ze zijn aardig en ze hebben door dat ik alles voor ze wil regelen, en ze laten dan ook merken dat ze erg blij met me zijn.

Voor de rest zijn er ook weer veel Nederlandse mensen aan boord gestapt, moet alleen nog er achter zien te komen wie het allemaal zijn, maar dat merk je zo, zodra ze hun mond open trekken, zijn ze betrapt.
Vandaag had ik mijn eerste safety drill, maar dat stelde weinig voor, aangewezen personeel moest met hun reddingsvest melde bij het verzamelpunt en daar werd gechecked of je er was, and that was all!.

Voor de rest ben ik nog niet van boord geweest, maar wil ik volgende week malta onveilig maken, want daar blijven we 2 dagen. Dus dat is wel leuk, viir de rest leer ik steeds meer personeel en gasten kennen. En heb ik het reuze naar me zin.

Ik spreek jullie snel weer, en bedankt weer voor de leuke reacties.
Stefan

  • 05 Augustus 2010 - 10:34

    Peter Hoeben:

    Hoi Steef, alles maar je zin begrijp ik uit je bericht, en dat is mooi nieuws.
    Zo'n "drill" kan ik hier ook wel houden maar dan moeten ze geen reddingsvest hebben maar vogel- en visnetjes, ha ha.
    Groeten uit Santpoort Noord.

  • 05 Augustus 2010 - 11:08

    Papa:

    leuk weer iets van je te horen en dat je het naar je zin hebt,als het goed weer blijft gaan we zondag weer fietsen met de "straat" groetjes en tot je volgende bericht.
    Papa

  • 05 Augustus 2010 - 11:16

    Papa:

    P.s als de "schoonmaakster"is geweest maak dan is wat foto's van je hut en stuur ze dan door.
    Met vriendelijke groet,
    Papa, hfd van de huishoudelijke dienst
    Hoofddorp.

  • 05 Augustus 2010 - 13:18

    Mik:

    Hoi stefan, ja wat kan het een zootje zijn he met zoveel mensen aan boord, maar hoe kan het nou dat er meer aan boord zijn als dat er capaciteit voor ze is???
    Jij red het wel, dat hoor ik al weer, maar ik had niets anders verwacht hoor.Als je iets over Joodse mensen moet weten dan bel ik David wel even, want die moet het weten. Is er ook een show aan boord met dansen, want daar ben ik wel even nieuwsgierig naar. Als je Malta onveilig gaat maken heb ik een tip voor je: STOP JE GELD IN JE ONDERBROEK!!!!!!!!!!! EN je creditkaart in je sokken. Was wel stil rond je de laatste dagen, maar je bent gelukkig nog niet verzopen!!! Heel veel plezier nog en werk ze. Dikke kus Mik

  • 05 Augustus 2010 - 19:12

    Margreet:

    Heeee Stefan,

    Leuk om te horen dat je het naar je zin begint te krijgen na alle ellende van gestolen portemonnees,en dingen die niet lekker liepen,het zal wellicht allemaal nog leuker worden,veel (werk)plezier en tot het volgende bericht,

    Groetjes Ton,Margreet,Joey en Berry!!!

  • 06 Augustus 2010 - 11:29

    Ramon & Stella:

    Hey pik!!

    zit nu al je berichtjes te lezen aangezien wij natuurlijk ook geen internet in het buitenland hebben dus dan nu maar ff snel een beriggie van ons..!!! :D

    moet wel weer gruwelijk lachen om je berichtjes hahaha stap je niet uit op het verkeerde vliegveld nee dan presteer je het om binnen 1 1/2 dag, 350,- ligter te zijn!! maaaar ben wel blij dat alles met jou in iig nog goed is en niet dat ze je gewelddadig beroofd hebben ofzo...:)

    nou dit was een kort beriggie van ons... zullen je snel aan de tel wel ff spreken denk/hoop ik...:D

    love from us...

    R&S

  • 07 Augustus 2010 - 20:17

    Oomrien En Tanteriet:

    stefan ,oom rien vraagt zich af of je een hut(je)alleen hebt,en wat de afmetingen zijn.
    en eten de joodse gasten koosjer?

    mis de boot niet op malta,en de ezel stoot zich geen twee keer aan
    dezelfde geldsteen.
    oom rien tante riet

  • 08 Augustus 2010 - 09:52

    Kees En Sandra:

    he steef, leuk he, al die tips over waar je je geld moet verstoppen.
    we vertrouwen er echter op dat dat het je gewoon niet nog een gebeurt. hier in rijsenhout ook alles goed, behalve het weer in onze laatste week vakantie, regenachtig en te koud naar mijn zin, maar ja, italie was geweldig dus mogen we niet klagen.
    ´k heb nog een nieuwtje; ik heb een andere baan. ik ga in rijnsburg op de veiling werken bij een bloemenexportbedrijf, als teamleider. dus eindelijk weer wat verantwoording en aansturen ipv karren slepen. heb er onwijze zin in!!! ik moet het alleen nog aan mijn huidige werkgever vertellen, dat doe ik morgen dus mondje dicht nog ff, ha ha. dikke kus, ons

  • 09 Augustus 2010 - 10:12

    Desiree:

    Hey man,
    Ben blij te horen dat alles goed gaat.
    Hier gaat ook alles goed, hebben een heerlijke vakantie gehad, Italie is een geweldig land.
    Hoop snel weer iets te horen,
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

gaat 26 juli varen op de ms Noordam vanuit Barcelona en is 17 januari weer terug

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 48554

Voorgaande reizen:

26 Juli 2010 - 17 Januari 2011

Stage op de ms Noordam 2010

09 Februari 2007 - 22 December 2007

Stage 2007 USA

Landen bezocht: